De eerste dag in Londen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu De eerste dag in Londen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Londen.

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

27 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Al om half zeven word ik gewekt door de telefoon van de buren op kamer 27. Daarna blijft het rumoerig op de gang en in de kamers grenzend aan de mijne. Ik sta dus ook maar op.

Bij het uitchecken wordt ik weer in eerste instantie aangesproken in het Engels. Dit blijft me achtervolgen tot en met het verlaten van het KLM-vliegtuig (voor Leo: een Boeing 737-900).

Ik reis per underground naar St Pacras-station waarna ik naar mijn studio toe loop aan North Gowerstreet, wat in dit warme weer best een prestatie is vind ik zelf. 5 Kilo aan mijn arm en 13 kilo achter me aan slepend. Eenmaal aangekomen in het kantoortje van 'studios to let' blijkt het complex geen lift te hebben. En mijn studio, dat meer iets weg heeft van een veredelde hotelkamer, zit op de tweede verdieping. Een klein wenteltrapje naar boven is mijn deel. Met bagage is dit best een opgave.

Meteen na aankomst besluit ik donderdag (de laatste zonnige dag) naar Oxford te gaan. Dus met buslijn 205 naar Paddington station, die er ruim 20 minuten over doet. Daar koop ik een return ticket naar Oxford voor donderdag. Kosten 23 Pond, zo'n 25 euro. De terugweg neem ik de iets snellere Circleline .

Hugo drong mij er op aan om vooral uit te kijken naar een Borismaster-bus. De nieuwste dubbeldekker in Londen die de oude Routemaster moet gaan vervangen. Welnu, Hugo. Lijn 24 (Hackney to Pimlico) rijdt alleen met de Borismaster en ik heb hem vanmiddag bij het zoeken naar een supermarkt gespot. Misschien verderop in de week een foto.

Londenaren doen hun boodschappen vooral bij de kleine middenstand heb ik gelezen. Wij Nederlanders niet en dus ging ik op zoek naar de AH van London. Een grote Saintsbury hier in de buurt heb ik niet kunnen vinden. Wel een locale bij het Euston-station. Er is zelfs een Lidl aan de Camden Highstreet, die ik morgen ga zoeken.

Bij het afrekenen kijkt de cassiere mij met grote ogen aan als ze ziet dat ik contant wil afrekenen "What, no card"? zegt ze met een enorm ongeloof in haar stem.

Mijn dag is weer gemaakt. Morgen een dagje dobberen op de Thames en een uitje naar Kew Gardens.


  • 27 Augustus 2013 - 18:44

    Ans:

    Leuk en fijn dat de reis en het wekken goed is gegaan.
    Wat een gedoe zeg van de trappen, maar gelukkig ben je zonder kleerscheuren bovengekomen.

    Veel plezier in de dubbeldekker en de bootreis!

    Liefs Ans en de jongens

  • 27 Augustus 2013 - 19:11

    Riet:

    'k Vind het wel discriminatie van solo's hoor...die kamers zonder uitzicht. Zijn ze nou helemaal gek!
    Vind je je studiootje wel leuk?

  • 28 Augustus 2013 - 12:27

    Hugo Harmsen:

    Veel plezier op de Theems en in Kew Gardens! Als mijn informatie klopt is het in Londen nu 18 graden Celsius. Beter kun je het niet hebben; de verwachting van een horrortemperatuur van 30 graden is dus gelukkig niet uitgekomen. Enjoy! Grtz, HH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5625

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: