De terugreis - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jeroen - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Jeroen - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 September 2013 | Nederland, Leiden

's Ochtends om 7 uur trof ik beneden dezelfde niet al te snuggere knaap aan bij de receptie als in het begin. Bij het inpakken van mijn koffer en het opruimen van de studio had ik al besloten het er bij te laten. Geen gesteggel over waarom ik het niet eerder heb gemeld en of ik geld terug kan krijgen. Ik heb de sleutel overhandigd en ben naar de bus gelopen. Ik heb er vrede mee. Het is afgezien van de studio een heel prettige week geweest en heb leuke dingen gedaan.

Londen is in de tien jaar dat ik er niet geweest ben enorm veranderd. Ook de mentaliteit is veranderd. Mensen zijn minder aardig en minder beleefd. Het kan natuurlijk dat ik net de verkeerden ben tegengekomen. De buschauffeurs die niet meer teruggroeten. De krantenverkopers die niet de moeite nemen om hun mobiele telefoongesprek af te breken om jou te helpen, het zijn kleine dingen die mij opvallen.

De terugreis is voorspoedig verlopen en nadat het vliegtuig met vertraging in Nederland is geland ben ik per trein en daarna per stadsbus weer thuis geraakt.

Volgend jaar weer een andere plek.

Iedereen die zijn of haar reactie heeft gegeven op mijn schrijfsels heel hartelijk bedankt. De link met het thuisfront maakt zo'n reis een stuk leuker.

De werkweek gaat woensdag weer beginnen, tijd om even bij te komen...

  • 02 September 2013 - 18:02

    Riet&Gerda:

    Mooi gezegd Jeroen. We begrijpen goed dat je geen trek had in nog weer energie stoppen in een discussie. Verstandig.
    En ook je opmerkingen over het minder vriendelijk worden....
    Ik vind mezelf wel eens een zeikerd op het blog, dat ik daar regelmatig melding van maak. Maar ik stoor me er erg aan. Bij mij gaat het dan meestal om de klant/verkoper-verhouding. Die mensen 'bestaan' gvd van (o.a.) jouw geld en nemen niet de moeite om je te laten merken dat ze het op prijs stellen dat je wat bij hen koopt. Maar misschien is dat m'n 'misvorming' omdat sales mijn beroep was. Hoewel ik denk dat ik dat beroep goed kon uitoefenen omdat ik die instelling al heb (middenstandskind!).
    Geniet nog lekker tot woensdag en we hebben de indruk dat je van je werk ook wel geniet. 't Zal zijn zoals overal...soms meer, soms minder?

  • 06 September 2013 - 18:51

    Danielle:

    hoi Jeroen, heb je reisverslag achter elkaar gelezen, ondanks enige haperingen heb je toch van Londen genoten. H. groetjes Danielle

  • 07 September 2013 - 07:22

    Loekie:

    Heerlijke verhalen Jeroen wel erg jammer van je kamer, maar je hebt veel gezien en gedaan!! Ik ga nu je foto's nog bekijken liefs en tot hoors Loekie.

Tags: terugreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 5627

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: