Dobberend op de Theems en Kew Gardens - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu Dobberend op de Theems en Kew Gardens - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dobberend op de Theems en Kew Gardens

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het studiootje valt toch wat tegen. Zo kwam ik gisteren tot de ontdekking dat er alleen sky-televisie is. Geen BBC. Hoogst eigenaardig. Nu heb ik gelukkig een app op mijn iPad geïnstalleerd waarmee ik bijna alle Engelse zenders kan krijgen. Gisteravond dus maar op de iPad gekeken naar de Great British Bake Off dat ditmaal over brood ging. Verder is er enkel glas dat mij scheidt van de buitenwereld. De pub aan de overkant van de straat was rumoerig tot 23.00 uur.

Vanmorgen om 8 uur lijn 24 genomen naar Westminster. Op deze lijn rijden de nieuwste bussen, die een open achterbalkon hebben.
Erg handig in de stad als je eens tussen de haltes wilt uit- of instappen wilt. Bij Westminster pier kaartjes gekocht voor de bootreis naar Kew en meteen een ticket voor Kew Gardens.

De boot doet er ongeveer anderhalf uur over. En vaart niet sneller dan 2 knopen. Mede door het tegenliggend verkeer op de rivier. De schipper wist een hoop te vertellen over de omgeving. En dat met een onvervalst Londens accent en bijbehorende humor.

Bij de pier van Kew aangekomen is het ongeveer 800 meter lopen naar de ingang van de Kew Gardens. Inmiddels is de tempertuur weer gestegen tot rond de vijfentwintig graden . Het is dus weer warm. De bijgesloten foto's zijn gemaakt in Kew Gardens.

De terugweg had ik graag afgesloten met een rondgang door mooi Richmond. De warmte hield me echter tegen. Ik ben in Kew-station op de districtline gestapt richting stad.

Bij het schrijven van dit verslag wordt er plots op de deur geklopt, een man vraagt of alles naar wens is en verontschuldigd zich voor de kleine gebreken van het kook gerei. Zo kon k geen bestek vinden. Hij gelukkig wel. Het lag bovenin de kast. Wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is zal het niet vinden.

Morgen reis ik naar Oxford, om daar een dagje door te brengen.

  • 28 Augustus 2013 - 19:02

    Ans:

    Leuk Jeroen om het zo te volgen wat je zoal doet en meemaakt.

    Liefs Ans en de boys

  • 28 Augustus 2013 - 19:02

    Ans:

    Leuk Jeroen om het zo te volgen wat je zoal doet en meemaakt.

    Liefs Ans en de boys

  • 28 Augustus 2013 - 23:01

    Henk En Mira:

    Ha die Jeroen!
    Leuke foto's uit Kew Gardens. We hopen dat verder alles meezit. We zullen je met belangstelling volgen. Als je toevallig de gelegenheid hebt, zou je dan een theelepeltje van Londen voor ons mee kunnen nemen? Wordt vergoed natuurlijk. Veel succes!
    Henk en Mira

  • 29 Augustus 2013 - 13:45

    Riet:

    Hee leuk Jeroen die Kew Gardens!
    Mooie foto's!
    Have fun!
    Riet&Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 5623

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: