Hampstead Heath en Portobello road market - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu Hampstead Heath en Portobello road market - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu

Hampstead Heath en Portobello road market

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

31 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanmorgen vroeg op om naar de markt op Portobello road te gaan. Een van de bekendste markten van Londen heeft ook een antiekmarkt waar ik voor Ans op zoek ging naar een specifiek beeldje. De markt was leuk om te doen. Wel gezegd één kraampje waarvan de mevrouw achter de tafel wist waar ik om vroeg, helaas had ook zij geen exemplaar meer van het soort dat Ans graag wilde hebben. Jammer.

Mijn voeten wilden nog, dus de bus terug naar huis om aldaar over te stappen op lijn 24 (juist, de lijn met de Borismaster, zo genoemd naar zijn opdrachtgever, de burgemeester van Londen). Aangekomen op het eindpunt Hampstead Heath heb ik een wandeling gemaakt door het bos met dezelfde naam. Mooi bos met vele heuvels en kleine doorgangetjes. Je hebt vanaf Parliament Hill een prachtig uitzicht over de stad en daar was het me om te doen. Helaas had ik er geen rekening mee gehouden dat in de ochtend de zon precies in je lens schijnt en er op de heuvel geen schaduwrijke bomen zijn. De foto die ik vandaag maakte is dus niet het plaatje dat ik wilde hebben.

Op de terugweg bij het eindpunt Hampstead Heath eindelijk een plaatje kunnen maken van de Borismaster. Hugo, hier zijn ze dan, mijn foto's van de Borismaster.

Eenmaal thuis de voeten omhoog. Helaas heb ik hier geen teiltje met koud water, zoals Riet suggereerde. En Mara, koken is hier niet te doen, ondanks het "keukenblok" in mijn studio. Het is electrisch koken en de kookplaten worden maar heel langzaam warm. Op die manier ontgaat mij alle plezier in het koken en ik koop dus los salade en fruit. Er is ook een oventje, die dezelfde kuren vertoont. Rommel dus.

Overigens komt er uit de kraan geen echt koud water in welke stand je de kraan ook zet, lauw water is je deel. Positieve dingen over de studio zijn moeilijk te vinden. De douche en het sanitair zijn goed. En er is ruim voldoende kastruimte.

Morgen alweer de laatste dag van dit Londens avontuur. Ik ga vanmiddag nadenken over de dingen die ik echt nog wil zien. Zondag laatste kans...

  • 31 Augustus 2013 - 17:26

    Ans Brokke:

    Hoi Jeroen,

    Leuke foto's allemaal. Wel jammer dat je zo'n teckeltje niet hebt weten te bemachtigen maar goed je hebt jouw best gedaan.

    Lekker zeg zo'n appartement. Dit is een van de redenen dat ik altijd een hotel neem met eten in buffet-vorm.
    Ik neem aan dat je ter plekke dit al hebt aangekaart en opnames maken ervan en in Nederland gedeelte van jouw geld terugvragen en next time vragen wat er wel en niet is en wat er wel en niet doet, op papier. Hier wordt er in de media zo voor gewaarschuwd. Maar goed Jeroen je moet het er maar mee doen....

    Fijne dag morgen en een goede terugvlucht gewenst.

    Liefs Ans en de jongens

  • 31 Augustus 2013 - 17:54

    Henk En Mira:

    Ha Jeroen!
    Dank voor je boeiende reisverslagen. Zo valt er ook voor thuisblijvers wat te genieten. Maak er nig wat van morgen en een veilige thuisreis!
    Groeten,
    Henk en Mira

  • 31 Augustus 2013 - 22:54

    Hugo Harmsen:

    Zo te lezen is je Londense verblijfsadres niet voor herhaling vatbaar. Jammer! Maar je doet daar in Londen wel allerlei leuke dingen. Hampstead Heath schijnt inderdaad heel mooi te zijn.
    En gaaf dat je kennis hebt gemaakt met de Borismaster! Maken ze een interessant geluid, met brullende motor en jankende transmissie en zo (daar waren de originele Routemasters beroemd om!), of zijn ze stil, zoals de meeste moderne bussen?
    Veel plezier morgen en ik ben benieuwd wat je gaat doen!
    Grtz, HH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5620

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: