De verkeerde studio en het Design-museum - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu De verkeerde studio en het Design-museum - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jeroen - WaarBenJij.nu

De verkeerde studio en het Design-museum

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

01 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanmorgen vroeg kwam ik tot de ontdekking dat de receptie hier een fout heeft gemaakt bij het aan mij toewijzen van een kamer. Ik had een Economy studio geboekt, maar heb een Small-Economy studio gekregen. Of ik daar nu nog geld op terug krijg is de vraag, maar het is het proberen waard. Ik kwam tot die conclusie bij het bestuderen van de faciliteiten per studio. De site is bijzonder onhandig hierin, je moet eerst net doen of je wilt boeken voordat je die faciliteiten per studio onder ogen krijgt.

Verder is nergens op de site vermeld dat er geen liften zijn.En mijn vol beladen koffer twee trappen af sjouwen is geen lolletje. Ik hoop dat ik heel beneden kom.

Toen ik vanmorgen de deur uit stapte heb ik de tube naar Paddington-station genomen om bij het loket "vooruit te boeken reizen" een ticket met de Heathrow Express te kopen. In de tube, de Londense metro, is het heel stil op de zondagochtend. Maandags is dat anders. En aangezien ik een iets te vroege vlucht heb geboekt ontkom ik er niet aan om voor negenen te moeten reizen. Door voor de Heathrow Expresstrein te kiezen win ik 40 minuten en kan ik wel na de spits vertrekken.

Na mijn ticket te hebben gekocht reisde ik verder met de tube naar Tower Hill om eerst over de Towerbridge te lopen en daarna langs de Theems naar het Design-museum te gaan, gevestigd in een voormalig bananen-pakhuis. Een bijzonder project dat ik daar tegen kwam is dat van iemand die er een sport van maakt om van Ikea-pakketten iets anders te maken dan op de omschrijving staat of iets aan te passen zodat het een andere functie krijgt.Zo is er een fiets, gemaakt van de onderdelen van het pakket voor een Ikea-kapstok. Heel knap gedaan. Ik heb er een foto van proberen te maken, maar vanwege de verkeerde lens is dat niet gelukt.

Nu ik weer terug ben op mijn standplaats aan North Gowerstreet, word het tijd om mijn koffer zo economisch mogelijk in te pakken en dat is een uitdaging op zich.

Maandag meer over de terugreis en de afrekening met de receptie.

  • 01 September 2013 - 15:40

    Riet:

    Wat een leuk idee van die Ikea spullen! En wat gaat de tijd snel, kan je niet nog een beetje blijven? Heb ik ook us een verhaal...gaatie alweer naar Leiden!

  • 01 September 2013 - 16:12

    Hugo Harmsen:

    Weet je zeker dat je niet per abuis in een Londens filiaal van Fawlty Towers terechtgekomen bent? Wat een sukkels daar aan die receptie...
    Dat Design-museum klinkt heel apart. Is het iets nieuws?
    Ja, de Tower Bridge en de Theems, die gaan nooit vervelen.
    Sterkte met je koffer, voor morgen alvast een goede thuisreis en we zien elkaar binnenkort!
    HH

  • 01 September 2013 - 19:58

    Ans:

    Dat is zeker dom zeg van de receptie. Dat betekend dat die persoon i.p.v. Small-Economy studio jouw Studio heeft gekregen. Jeroen Foto's maken en toch geld terug vragen. Zij wijzen toch jou deze Studio toe?

    W.b.t. jouw koffer als die van het merk: Samsonite is kun je die gewoon van de trappen gooien;-)))

    Goeie terugreis en tot snel

    Ans en de boys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5622

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: