Een regenachtige dag. - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Jeroen - WaarBenJij.nu Een regenachtige dag. - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Een regenachtige dag.

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

17 December 2014 | Duitsland, Frankfurt am Main

Aangezien er op de hoek een goede bakker zit en in het hotel zeven euro moet worden betaald voor een ontbijt, was voor mij de keuze snel gemaakt. Na mijn ontbijt stond ik rond negen uur bij de ingang van de Frankfurter Zoo. Het was misschien wat te vroeg, want sommige gebouwen gingen pas na 10 uur open en toen ik een van de oppassers vriendelijk groette, gaf die geen krimp en liep gewoon door. Er waren ook weinig dieren te zien. De tuin zelf is ruim van opzet en ziet er op een zomerse dag vast mooier uit dan vandaag.

Wat ziet de wereld er toch somber uit als het grijs en regenachtig weer is. Zo ook in Frankfurt vandaag. Ik moest even zoeken maar uiteindelijk vond ik na een korte rit met de U-bahn (de Frankfurter metro) het Peter Struwwelmuseum. Het verhaal van de psychiater die later heel verdienstelijk kinderboeken is gaan schrijven wordt in dit museum verteld. Het is vooral voor kinderen bedoeld en toen die laatste in grote getalen binnenkwamen was voor mij de tijd om te gaan.

Mijn voeten willen niet meer dus moet ik mijn tocht afbreken en terug naar het hotel.
Na een ritje met de tram, die hier op het plein stopt, ga ik bij een lokale ReWe supermarkt even boodschappen doen. In de tram hoef je niet op de stopknop te drukken. Die is er niet. De tram stopt bij alle haltes.

Controleurs in het openbaar vervoer ben ik hier nog niet tegengekomen, er zijn geen poortjes en je hoeft nergens je kaartje af te stempelen of te laten zien. Ik reis deze trip op een tweedaagse Frankfurtcard. Deze geeft korting op veel musea en vrij reizen met het openbaar vervoer binnen het stadsgebied van Frankfurt. Ik kocht mijn kaart bij de receptie van het hotel.

Het hotel is een goedkope en dat heeft zo zijn beperkingen. Mijn kamer is klein, maar met een eigen badkamertje. Het bed is laag en hard. Gisteravond werd er door gasten op de gang gerookt. Wiet. Dat kon ik door de deur heen ruiken. Gelukkig werd het na zeven uur stil en ik heb lang en goed geslapen.



  • 17 December 2014 - 16:56

    Adeline:

    Ha Jeroen,
    Suf zeg zo'n regenachtige dag en zo'n hork van een dierentuinoppasser! Hoop dat het P.S. museum wel de moeite waard was. Vervelend dat het lopen zo moeilijk gaat.
    Je zit zeker in Hotel am Zoo. Gelukkig heb je wel goed geslapen, misschien wel door de wietgeuren...
    Morgen verdere avonturen.....Groetjes, Adeline

  • 17 December 2014 - 21:23

    Riet&Gerda:

    Dat is wel zeker dat je zo hebt geslapen door die wiet. Vinden wij heerlijk ruiken en jij? Het bed ziet er toch wel lekker uit! En is het heel erg dat we nooit van Peter S. hebben gehoord? :/
    Hier regent het ook, maar ja, daar wordt het bij jou niet beter van! We zouden zeggen: neem nog een jointje en welterusten!!! :))

  • 18 December 2014 - 08:38

    Loekie En Bart:

    Jammer Jeroen dat je het zo slecht treft met het weer, probeer toch maar eruit te halen wat erin zit houdt he positief !!! Liefs Bart en Loekie.

  • 18 December 2014 - 12:15

    Thea Pieterse:

    Hallo weer Jeroen,

    Heb je mijn vorige reactie ontvangen? Misschien wel niet, want ik zie hem hierboven niet bij staan. Ach ja: de liefste mensen moeten soms de grootste knurften ontmoeten. En dan denken we maar weer: die oppasser zal net wel ruzie met z'n schoonmoeder hebben gehad, of ontslagen zijn. HOU VOL, auf wiedersehen, Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Frankfurt am Main

Frankfurt 2014

Een korte trip naar Frankfurt am Main.

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

Terug naar huis.

18 December 2014

Zingend in de regen.

17 December 2014

Een regenachtige dag.

16 December 2014

De Heenreis
Jeroen

Eens per jaar maak ik een reis naar een stad in Europa. Ik reis alleen en maak gebruik van het openbaar vervoer. Mijn fototoestel gaat mee. Verder alleen het hoogst noodzakelijke. Ik doe verslag van mijn reis via dit medium. In 2013 voor het eerst.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5611

Voorgaande reizen:

16 December 2002 - 19 December 2014

Frankfurt 2014

26 Augustus 2013 - 02 September 2013

Londen 2013

Landen bezocht: